Tilgængelighedserklæring

Frederikshavn kommune forpligter sig til at gøre webstedet https://aalbaekhavn.frederikshavn.dk tilgængeligt, jf. ”Lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer”.

Oplever du, at der er ikke-tilgængeligt indhold på https://aalbaekhavn.frederikshavn.dk?

Her har du mulighed for at underrette det ansvarlige offentlige organ om webstedets manglende overholdelse af tilgængelighedskrav i webtilgængelighedsloven. Derudover har du også mulighed for at anmode om oplysninger, som det ansvarlige offentlige organ eventuelt har undtaget i medfør af lovens § 1, stk. 5 (undtagelse af indhold) og § 3, stk. 2 (uforholdsmæssig stor byrde).

Du kan kontakte Frederikshavn kommune, hvis du oplever, at der er ikke-tilgængeligt indhold på https://aalbaekhavn.frederikshavn.dk

  • Kontaktside: https://frederikshavn.dk/feedback/
  • E-mail: hovedredaktionen@frederikshavn.dk
  • Telefon: 98 45 50 00
  • Kontaktfunktion: På sider på Ålbæk havns hjemmeside er der en feed-back knap. Der findes 4 typer feedback: Ris og Ros, Teknisk fejl, Fejl i indhold og manglende tilgængelighed. Hovedredaktionen for hjemmesiden i Frhavn kommune overvåger indkommet feedback alle ugens hverdag og sørger for at tage hånd om dem eller videreformidle til andre dele af organisationen.

Du bør ikke angive fortrolige eller følsomme personoplysninger som fx personnummer og helbredsoplysninger, når du kontakter det offentlige organ.

Overholdelsesstatus

Som offentligt organ skal man angive, i hvilket omfang ens websted overholder kravene til webtilgængelighed, som de fremgår af den harmoniserede standard EN 301 549. Overholdelsesstatus kan være:

  1. Webstedet overholder standarden fuldt ud
  2. Webstedet overholder standarden delvist (overholder de fleste krav)
  3. Webstedet overholder ikke standarden (overholder ikke de fleste krav)

Det offentlige organ oplyser at: Webstedet overholder standarden delvist (overholder de fleste krav). 

Det offentlige organ skal derudover beskrive, hvordan de har evalueret webstedet. Her er kategorierne:

  1. Det offentlige organ har selv evalueret webstedet
  2. Vurdering er foretaget af ekstern part
  3. Det offentlige organ har anvendt anden metode.

Det offentlige organ angiver metoden som: Vi har selv evalueret webstedet.

Det offentlige organ beskriver vurderingsmetoden som: Leverandør har garanteret, at teknisk platform lever op til tilgængelighedskravene. Alle billeder har alternative tekster, det samme gælder links. Samtidig laver vi måling af tilgængeligheden ved hjælp af Monsido.

Evalueringsrapporter

Det offentlige organ har mulighed for at henvise til eventuelle evalueringsrapporter. 

Det offentlige organ oplyser: Ingen henvisning til evalueringsrapporter

Ikke-tilgængeligt indhold

Det offentlige organ har kategoriseret det ikke-tilgængelige indhold på dette websted. Under hver kategori kan der være en række emner, som vises med overskrifter samt en forklarende tekst. Et emne kan fx være manglende alternative tekster.

Ikke-tilgængeligt indhold inddeles i tre kategorier, og omhandler funktion eller indhold, der:

  1. ikke overholder webtilgængelighedsloven.
  2. ikke overholder webtilgængelighedsloven og falder ind under undtagelsen om en uforholdsmæssig stor byrde, fx en rapport eller vejledning der er meget omfangsrig og med en lille læserskare.
  3. ikke er omfattet af webtilgængelighedsloven, som fx tekstning af videoer, der sendes live.

Overholder ikke webtilgængelighedsloven

Ikke udfyldt

Uforholdsmæssig stor byrde

  • "Kort over Ålbæk Havn"
    På Ålbæk Havns hjemmeside har vi en side indeholdende links til 4 kort af forskellig karakter . Kortene har vi forsøgt at beskrive i et kort resume under linket. Men ud fra vores vurdering vurderes det værende uforbeholdsmæssigt stor byrde, at skulle gøre kortet tilgængelige. Som alternativ kan borgere og andre kontakte havnekontoret i Ålbæk, som altid vil være behjælpelig med at beskrive/formidle indholdet.
  • Liggepladskort og havnekort
    På Ålbæk Havns hjemmeside har vi en side indeholdende links til 4 kort - af forskellig karakter . Kortene har vi forsøgt at beskrive i et kort resume under linket. Liggeplads kortet viser, hvori havnen, du har fået tildelt en bestemt bådplads. Havnekortet beskriver hvor du kan finde hjertestarter, havnekontor, miljøstation, badefaciliteter mv. Men ud fra vores vurdering vurderes det værende uforbeholdsmæssigt stor byrde, at skulle gøre kortene tilgængelige. Som alternativ kan borgere og andre kontakte havnekontoret i Ålbæk, som altid vil være behjælpelig med at beskrive/formidle indholdet.
  • "Søkort"
    På Ålbæk Havns hjemmeside har vi en side indeholdende links til 4 kort - af forskellig karakter . Kortene har vi forsøgt at beskrive i et kort resume under linket. Dette kort viser et gammel søkort over Ålbæk Havn. Men efter vores vurdering vurderes det værende uforbeholdsmæssigt stor byrde, at skulle gøre kortene tilgængelige. Som alternativ kan borgere og andre kontakte havnekontoret i Ålbæk, som altid vil være behjælpelig med at beskrive/formidle indholdet.
  • "Googlemap kort over Ålbæk Havn"
    På Ålbæk Havns hjemmeside har vi en side indeholdende links til 4 kort - af forskellig karakter . Kortene har vi forsøgt at beskrive i et kort resume under linket. Dette kort er et Google map Kortet gør det muligt at zoome ind og ud og se, hvor de forskellige steder befinder sig på havnen. . Men efter vores vurdering vurderes det værende uforbeholdsmæssigt stor byrde, at skulle gøre kortene tilgængelige. Som alternativ kan borgere og andre kontakte havnekontoret i Ålbæk, som altid vil være behjælpelig med at beskrive/formidle indholdet.

Ikke omfattet af loven

Ikke udfyldt

Initiativer for at opnå en højere grad af webtilgængelighed

Det offentlige organ har mulighed for at beskrive, hvad de gør for at opnå en højere grad af webtilgængelighed på webstedet.

Det offentlige organs beskrivelse:

Ålbæk Havn har en webredaktør som har til opgave at sørge for, at tilgængeligheden overholdes. Webredaktøren er udlært i at bruge de værktøjer, som der er givet undervisning i, for at gøre siderne tilgængelige (typografier, god og informativ linktekster på alle link - altid uploade billeder, hvor alternative tekst er skrevet på sådan at teksten er sigende og informativ. Webredaktøren gør alt for at tænke tilgængelighed ind i sin arbejdsgang på sitet.

Henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen fører tilsyn med, om webtilgængelighedsloven overholdes.

Før du kontakter Digitaliseringsstyrelsen, skal du kontakte den ansvarlige myndighed eller det offentligretlige organ med henblik på at løse webtilgængelighedsproblemet. Det gør du ved hjælp af kontaktinformationen, der fremgår øverst i denne tilgængelighedserklæring.

Hvis du oplever, at myndigheden eller det offentligretlige organ, der har ansvaret for webstedet, ikke svarer tilfredsstillende på din henvendelse, kan du sende en henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen på mail webtilsyn@digst.dk eller indtale en besked på telefon 20 16 36 12.

Digitaliseringsstyrelsen vurderer din henvendelse og vender tilbage inden 10 arbejdsdage.

Digitaliseringsstyrelsen anvender henvendelserne som input til tilsynsindsatsen for overholdelse af webtilgængelighedsloven. For henvendelser, der ikke er relateret til webtilgængelighed, skal du kontakte den relevante myndighed direkte.