Tilgængelighedserklæring
Frederikshavn Kommune forpligter sig til at gøre webstedet dagsordener.frederikshavn.dk tilgængeligt, jf. Lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer.
Oplever du, at der er ikke-tilgængeligt indhold på dagsordener.frederikshavn.dk?
Her har du mulighed for at underrette det ansvarlige offentlige organ om webstedets manglende overholdelse af tilgængelighedskrav i webtilgængelighedsloven. Derudover har du også mulighed for at anmode om oplysninger, som det ansvarlige offentlige organ eventuelt har undtaget i medfør af lovens § 1, stk. 5 (undtagelse af indhold) og § 3, stk. 2 (uforholdsmæssig stor byrde).
Du kan kontakte Frederikshavn Kommune, hvis du oplever, at der er ikke-tilgængeligt indhold på dagsordener.frederikshavn.dk:
- E-mail: post@frederikshavn.dk
- Telefon: 98455000
Du bør ikke angive fortrolige eller følsomme personoplysninger som fx personnummer og helbredsoplysninger, når du kontakter det offentlige organ.
Overholdelsesstatus
Som offentligt organ skal man angive, i hvilket omfang ens websted overholder kravene til webtilgængelighed, som de fremgår af den harmoniserede standard EN 301 549. Overholdelsesstatus kan være:
- Webstedet overholder standarden fuldt ud
- Webstedet overholder standarden delvist (overholder de fleste krav)
- Webstedet overholder ikke standarden (overholder ikke de fleste krav)
Det offentlige organ oplyser: Webstedet overholder standarden delvist (overholder de fleste krav)
Det offentlige organ skal derudover beskrive, hvordan de har evalueret webstedet. Her er kategorierne:
- Det offentlige organ har selv evalueret webstedet
- Vurdering er foretaget af ekstern part
- Det offentlige organ har anvendt anden metode
Det offentlige organ angiver metoden som: Det offentlige organ har selv evalueret webstedet
Det offentlige organ beskriver vurderingsmetoden som: Vi har modtaget en tilgængelighedsvurdering fra leverandøren af den tekniske løsning - den er vedhæftet nedenfor. Herudover leverer kommunens journalsystem, GetOrganized, indhold (dagsordener og referater) til løsningen. Journalsystemet leverer pdf-filer med dagsordner og referater, og desværre er disse pdf-filer ikke fuldt ud webtilgængelige. Frederikshavn Kommunes Direktionssekretariat er parate til at hjælpe med formidling af indhold, hvis der er borgere eller andre, der oplever, at indholdet ikke er tilgængeligt for dem. Der er kontaktinformation til Direktionssekretariatet på frederikshavn.dk under emnet "Dagsordener og referater". Vi har endnu ikke fået henvendelser, men vil være parate til at hjælpe, hvis det bliver aktuelt.
Evalueringsrapporter
Det offentlige organ har mulighed for at henvise til eventuelle evalueringsrapporter.
Det offentlige organ oplyser: Ingen henvisning til evalueringsrapporter
Ikke-tilgængeligt indhold
Det offentlige organ har kategoriseret det ikke-tilgængelige indhold på dette websted. Under hver kategori kan der være en række emner, som vises med overskrifter samt en forklarende tekst. Et emne kan fx være manglende alternative tekster.
Ikke-tilgængeligt indhold inddeles i tre kategorier, og omhandler funktion eller indhold, der:
- Ikke overholder webtilgængelighedsloven.
- Ikke overholder webtilgængelighedsloven og falder ind under undtagelsen om en uforholdsmæssig stor byrde, fx en rapport eller vejledning der er meget omfangsrig og med en lille læserskare.
- Ikke er omfattet af webtilgængelighedsloven, som fx tekstning af videoer, der sendes live.
Overholder ikke webtilgængelighedsloven
-
Pdf-filerne med dagsordener og referater
Vi har pt. ikke mulighed for at levere dagsordener og referater som HTML, og journalsystemet kan ikke levere fuldt ud webtilgængelige dagsordener og referater. Kommunens Direktionssekretariat er klar til at formidler indhold, hvis der er borgere eller andre, der har brug for hjælp. Der har indtil videre ikke været forespørgsler om hjælp.
Uforholdsmæssig stor byrde
-
Dagsordener og referater kan pt. ikke gøres 100 % webtilgængelige
Pt. vil det være en uforholdmæssig stor byrde, og vil formentlig kræve en meget stor ændring af det nuværende journalsystem, som blev taget i brug 3. januar 2024. Kommunens har stillet krav om opfyldelse af webtilgængeligheden, men det har ikke været muligt at komme i mål med denne del. Fra webredaktionen har vi fokus på webtilgængelighed, og vi har pt. ikke fået henvendelser om manglende tilgængelighed for dagsordener og referater.
Ikke omfattet af loven
Intet at angive
Initiativer for at opnå en højere grad af webtilgængelighed
Det offentlige organ har mulighed for at beskrive, hvad de gør for at opnå en højere grad af webtilgængelighed på webstedet.
Det offentlige organs beskrivelse:
Vi har løbende fokus på webtilgængelighed og vil forsætte med at stille krav til vores leverandører.
Henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen
Digitaliseringsstyrelsen fører tilsyn med, om webtilgængelighedsloven overholdes.
Før du kontakter Digitaliseringsstyrelsen, skal du kontakte den ansvarlige myndighed eller det offentligretlige organ med henblik på at løse webtilgængelighedsproblemet. Det gør du ved hjælp af kontaktinformationen, der fremgår øverst i denne tilgængelighedserklæring.
Hvis du oplever, at myndigheden eller det offentligretlige organ, der har ansvaret for webstedet, ikke svarer tilfredsstillende på din henvendelse, kan du sende en henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen på mail webtilsyn@digst.dk eller indtale en besked på telefon 20 16 36 12.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer din henvendelse og vender tilbage inden 10 arbejdsdage.
Digitaliseringsstyrelsen anvender henvendelserne som input til tilsynsindsatsen for overholdelse af webtilgængelighedsloven. For henvendelser, der ikke er relateret til webtilgængelighed, skal du kontakte den relevante myndighed direkte.