Tilgængelighedserklæring

Holstebro Sogns Menighedsråd forpligter sig til at gøre webstedet www.holstebrokirke.dk tilgængeligt, jf. Lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter 'webtilgængelighedsloven').

Oplever du, at der er ikke-tilgængeligt indhold på www.holstebrokirke.dk?

Her har du mulighed for at underrette det ansvarlige offentlige organ om webstedets manglende overholdelse af tilgængelighedskrav i webtilgængelighedsloven. Derudover har du også mulighed for at anmode om oplysninger, som det ansvarlige offentlige organ eventuelt har undtaget i medfør af lovens § 1, stk. 5 (undtagelse af indhold) og § 3, stk. 2 (uforholdsmæssig stor byrde).

Du kan kontakte Holstebro Sogns Menighedsråd, hvis du oplever, at der er ikke-tilgængeligt indhold på www.holstebrokirke.dk:

Du bør ikke angive fortrolige eller følsomme personoplysninger som fx personnummer og helbredsoplysninger, når du kontakter det offentlige organ.

Overholdelsesstatus

Som offentligt organ skal man angive, i hvilket omfang ens websted overholder kravene til webtilgængelighed, som de fremgår af den harmoniserede standard EN 301 549. Overholdelsesstatus skal udelukkende afspejle indhold omfattet af loven, og ikke tage højde for retmæssigt undtaget indhold. Overholdelsesstatus kan være:

  1. Webstedet overholder loven fuldt ud
  2. Webstedet overholder loven delvist (overholder de fleste krav)
  3. Webstedet overholder ikke loven (overholder ikke de fleste krav)

Det offentlige organ oplyser: Webstedet overholder loven delvist (overholder de fleste krav)

Evalueringsrapporter

Det offentlige organ har mulighed for at henvise til eventuelle evalueringsrapporter.

Det offentlige organ oplyser: Ingen henvisning til evalueringsrapporter

Ikke-tilgængeligt indhold

Det offentlige organ har kategoriseret det ikke-tilgængelige indhold på dette websted. Under hver kategori kan der være en række emner, som vises med overskrifter samt en forklarende tekst. Et emne kan fx være manglende alternative tekster.

Ikke-tilgængeligt indhold inddeles i tre kategorier, og omhandler funktion eller indhold, der:

  1. ikke overholder webtilgængelighedsloven.
  2. ikke overholder webtilgængelighedsloven og falder ind under undtagelsen om en uforholdsmæssig stor byrde, fx en rapport eller vejledning der er meget omfangsrig og med en lille læserskare.
  3. ikke er omfattet af webtilgængelighedsloven, som fx tekstning af videoer, der sendes live.

Overholder ikke webtilgængelighedsloven

  • Links
    Ikke alle link har en sigende tekst. Der findes fx stadig link med teksten Læs mere o.l. Det arbejdes der løbende på at udbedre, og det forventes at blive udbedret i efteråret 2025.
  • Billeder
    Der findes ikke en fuldstændig alternativ tekst og billedbeskrivelse for alle billeder på webstedet. De fleste billeder er dog up-to-date. Det arbejdes der løbende på at udbedre, og det forventes at problemet bliver løst i løbet af efteråret 2025.
  • Dokumenter
    Dokumenter på hjemmesiden overholder så vidt muligt kravene til tilgængelighed. Enkelte dokumenter er det dog ikke muligt at føre up-to-date, da indholdet på disse er plakater beregnet til tryk, og al information fra disse ligger direkte på hjemmesiden, og her lever op til kravene.
  • Farver på hjemmesiden
    Hjemmesidens layout lever ikke op til kravene i forhold til farvevalget og kontraster. Der arbejdes på dette og problemet vil blive løst i løbet af efteråret 2025.
  • Tabulator tilgængelighed
    Det er pt. ikke muligt at tabulere sig let og gennemskueligt gennem hjemmesiden. Problemet vil blive løst i efteråret 2025.

Uforholdsmæssig stor byrde

Intet at angive

Ikke omfattet af loven

  • Dokumenter lagt på websitet før 23. september 2018
    Dokumenter lagt på websitet før d. 23. september 2018 er ikke gjort tilgængelige medmindre de er vurderet som værende væsentlige for administrative processer.

Initiativer for at opnå en højere grad af webtilgængelighed

Det offentlige organ har mulighed for at beskrive, hvad de gør for at opnå en højere grad af webtilgængelighed på webstedet.

Det offentlige organs beskrivelse:

Vores webudbyder Vestjysk Marketing arbejder på en fuldstændig rapport, som vil klarlægge alle udfordringer på hjemmesiden. Efterfølgende vil hjemmesiden blive opdateret i samarbejde mellem Vestjysk Marketing og kirkens eget personale.

Henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen fører tilsyn med, om webtilgængelighedsloven overholdes.

Før du kontakter Digitaliseringsstyrelsen, skal du kontakte den ansvarlige myndighed eller det offentligretlige organ med henblik på at løse webtilgængelighedsproblemet. Det gør du ved hjælp af kontaktinformationen, der fremgår øverst i denne tilgængelighedserklæring.

Hvis du oplever, at myndigheden eller det offentligretlige organ, der har ansvaret for webstedet, ikke svarer tilfredsstillende på din henvendelse, kan du sende en henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen på mail webtilsyn@digst.dk eller indtale en besked på telefon 20 16 36 12.

Digitaliseringsstyrelsen vurderer din henvendelse og vender tilbage inden 10 arbejdsdage.

Digitaliseringsstyrelsen anvender henvendelserne som input til tilsynsindsatsen for overholdelse af webtilgængelighedsloven. For henvendelser, der ikke er relateret til webtilgængelighed, skal du kontakte den relevante myndighed direkte.